ساخت خانه: تفکیک هزینه آن

اگر ساعت‌ها صرف گشت و گذار در خانه‌ها به صورت آنلاین و حضوری کرده‌اید تا با هر یک از آنها فروشنده‌های دلخواه پیدا کنید، ممکن است به این فکر کرده باشید که به طور کلی از خرید خانه در تهران منصرف شوید و به جای آن تصمیم بگیرید که مکان خود را از پایین به بالا بسازید. ساختن خانه شخصی شما در ایران می تواند فواید زیادی داشته باشد، از نظر مجله تخصصی اسپیس مهمترین آنها این است که شما فرصت دارید دقیقاً به آنچه می خواهید برسید و خانه ای رویایی بسازید که تمام موارد موجود در لیست “خواسته ها و نیازهای” شما را بررسی کند – به شرطی که توانایی مالی داشته باشید.

سود حاصل از ساختن آپارتمان های جدید و مشارکت در ساخت و ساز

هزینه ساخت یک خانه چقدر است؟

بنابراین، آیا ساخت یک خانه ارزان تر از خرید آن است؟ لازم نیست. کل هزینه ساخت یک خانه سفارشی در ایران همچنین بسته به انتخاب هایی که می کنید، مصالح ساختمانی که استفاده می کنید، هزینه های نیروی کار و حتی منطقه ای از کشور که در آن هستید، می تواند بسیار متفاوت باشد. اگرچه 282,299 دلار میانگین است، اکثر صاحبان خانه ها 114,209 تا 450,824 دلار برای ساخت خانه های خود خرج می کنند. به خاطر داشته باشید، شما همچنین باید زمینی را که خانه در آن قرار دارد خریداری و آماده کنید.

تفکیک میانگین هزینه ساخت خانه

بیایید به مراحل مختلفی که فرآیند ساخت خانه در تهران را تشکیل می‌دهند نگاهی بیندازیم و به طور معمول هزینه هر مرحله را مشخص کنیم. به خاطر داشته باشید که این هزینه ها می تواند با تقاضا برای زمین، مواد و نیروی کار در نوسان باشد. به عنوان مثال، هزینه‌های مصالح ساختمانی در طول همه‌گیری COVID-19 به دلیل تقاضای بالا افزایش یافته است و قیمت‌ها تنها در سال 2021 بین 5 تا 10 درصد افزایش یافته است.

خرید و آماده سازی زمین

قبل از اینکه بتوانید خانه در ایارن بسازید، به زمینی برای ساختن آن نیاز دارید. نه تنها باید یک قطعه زمین بخرید ، بلکه باید آن را پاکسازی کنید. این می تواند شامل برداشتن درخت و تسطیح زمین باشد. هزینه خرید یک قطعه خالی بسته به عوامل مختلفی از جمله اندازه زمین و مکان آن متفاوت خواهد بود.

طراحی برنامه ها و دریافت مجوز

هنگامی که زمین خود را دریافت کردید، پیمانکار عمومی و پیمانکاران فرعی شما شروع به آماده سازی برای ساخت خانه می کنند. این مرحله شامل ترسیم نقشه های طبقات خانه توسط معمار و خرید کلیه مجوزهای لازم است. به طور متوسط، نقشه های خانه در ایران حدود 5000 دلار هزینه دارد، اما هزینه دقیق بسته به اینکه خانه شما در تهران چقدر ساده یا پیچیده است و انواع مجوزهای ساختمانی و بازرسی های اولیه ممکن است نیاز داشته باشید، متفاوت خواهد بود.

آماده سازی و ساخت بنیاد

بعد از اینکه تمام کارهای آماده سازی انجام شد، بالاخره زمان شکستن زمین فرا رسیده است. یک خدمه می آیند و شروع به کندن فضایی برای پایه خانه شما می کنند. سپس، آنها بتن را بر اساس نوع پایه ای که دارید می ریزند: دال، فضای خزنده یا زیرزمین. به طور معمول، پایه دال بتنی ارزان ترین است، پس از آن فضای خزنده کمی گران تر و گران ترین پایه زیرزمین قرار می گیرد.

سرمایه گذاری در بازار مسکن و سود حاصل از اجاره دادن املاک اداری ، تجاری و مسکونی

مرحله بعدی کادربندی است

این مرحله را به عنوان ساختن اسکلت خانه خود در نظر بگیرید. کف ها قاب می شوند و سپس با تخته سه لا پوشانده می شوند. دیوارها قاب بندی می شوند، بلند می شوند و سپس با تخته سه لا یا تخته رشته ای روکش می شوند. سپس خرپاهایی که سقف را قاب می کنند ساخته شده و در بالای قاب های دیوار قرار می گیرند.

نصب عناصر خارجی

پس از ساخت اسکلت، تمام عناصر خارجی لازم دیوارها، سقف ها و دهانه ها نصب می شود. این بدان معنی است که پوشش های بیرونی مانند سایدینگ روی دیوارها نصب می شود، سپس پنجره ها و درها وارد می شوند و پس از آن سقف پوشش داده می شود – با نمد سقف و زونا میخکوب شده. در مجموع، این هزینه حدود 50000 دلار است.

نصب لوله کشی و برق

اکنون زمان نصب تمام سیستم های اصلی است که خانه شما را با آب، هوا و برق سروصدا می کند. در این مرحله، سیستم های لوله کشی و تهویه مطبوع نصب می شود و یک برقکار خانه شما را سیم کشی می کند و شما را به شبکه برق متصل می کند. در حال حاضر هیچ برنامه ای اضافه نخواهد شد. این مرحله در مورد راه اندازی همه چیزهای پشت صحنه مانند لوله ها و مجاری است. هزینه نصب سیستم اصلی حدود 52500 دلار است.

افزودن تزئینات داخلی

بعد تکمیل داخلی است. این شامل افزودن عایق، دیوار خشک، کفپوش، درهای داخلی و تمام اجزای اساسی است که ساختار تازه ساخته شده را به یک خانه قابل سکونت تبدیل می کند. کابینت ها و کانترها نصب می شود، دیوارها رنگ آمیزی می شوند و وسایل برقی وصل می شوند. این می تواند به راحتی یکی از گران ترین بخش های فرآیند ساخت خانه باشد و هزینه دقیق به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

تکمیلی نهایی

مرحله آخر شامل هر نوع افزودنی دیگری است که می خواهید به ملک خود اضافه کنید، از جمله هر سازه در فضای باز مانند عرشه یا پاسیو، راهرو یا هر محوطه سازی . این پروژه ها ممکن است در اواسط فرآیند ساخت خانه، همراه با برخی از مراحل ذکر شده در بالا، تکمیل شوند. البته، هر گونه اضافه شدن به خانه شما نیز به کل هزینه پروژه می افزاید.

رشد قیمت آپارتمان به دلیل افزایش قیمت مصالح و تورم بالا

ملاحظات دیگر برای ساخت خانه

به خاطر داشته باشید که تمام این هزینه های ساخت و ساز متوسط ​​هستند، بنابراین زمانی که بودجه ساختمان خود را مشخص می کنید، باید مراقب باشید که تحقیقات خود را انجام دهید و تخمین هایی را برای تمام کارهایی که برای ساخت خانه خود باید انجام دهید، بدست آورید. هزینه های ساخت و ساز بسته به در دسترس بودن مصالح نیز می تواند بسیار متغیر باشد. با نقل‌قول‌های دقیق‌تر، می‌توانید بفهمید که چقدر خانه می‌توانید بخرید و متراژ نهایی چقدر می‌تواند باشد.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *