اجاره غیر قانونی املاک

اخیراً یک دعوی قضایی در تهران درها را باز کرده و هزاران صاحبخانه را در معرض خطر قرار داده است تا در یک دعوای دسته جمعی به دلیل افزایش غیرقانونی اجاره نام برده شوند. این شکایت به عنوان یک پرونده سه مستاجر علیه یک شرکت مدیریت املاک آغاز شد که ظاهراً قوانین کنترل اجاره را که در طول آتش سوزی های تهران در سال 2017 وضع شده بود، نقض کرده است.jنها در شهرستان سونوما، بیش از 5600 خانه یک خانواده در جریان آن آتش‌سوزی‌ها آسیب دیده و ویران شدند .

اشتباهات رایج کنترل اجاره و تثبیت اجاره آپارتمان در کشور

از قبل با عرضه محدود مسکن مواجه بودیم، با افزایش تقاضا، نرخ‌های اجاره در بازار شروع به افزایش کردند که باعث شد بسیاری از مسکن‌ها بی‌خانمان شوند. این فرمان اضطراری برای محافظت از مستاجران در تهران در برابر افزایش قیمت‌های احتمالی در طول بلای طبیعی وضع شد، اما بارها تمدید شده است و هنوز تا پایان سال 2021 اعمال می‌شود مگر اینکه بیشتر تمدید شود. بسیاری از صاحبخانه‌ها در سراسر کالیفرنیا به افزایش اجاره‌بها خارج از محدودیت‌های تعیین‌شده در این آیین‌نامه ادامه داده‌اند، و آنها را در معرض نام بردن در یک دادخواست دسته‌جمعی در آینده نزدیک قرار داده‌اند.

اشتباهات رایج کنترل اجاره و تثبیت اجاره

به غیر از چند بازیکن بد، اکثر مالکان و مدیران املاک می خواهند از تمام مقررات، احکام و دستورالعمل های سازمان های دولتی ایران پیروی کنند و به دنبال این نیستند که در مورد رعایت این قوانین سرکشی کنند. برای کمک به سفر، مالکان چگونه می توانند از اشتباهات مشابهی که برخی را در برابر دادخواهی آسیب پذیر کرده است اجتناب کنند؟  

با تفاوت های بین کنترل اجاره و تثبیت اجاره آشنا شوید.

این فرض را نداشته باشید که ملک اجاره ای شما مشمول محدودیت افزایش اجاره نیست.

در مورد مقرراتی که بر املاک اجاره ای شما تأثیر می گذارد آگاه باشید. به ویژه مواردی که مربوط به افزایش اجاره بها هستند.

راه های خلاقانه ای برای انتشار اطلاعات مهم در مورد مقررات با کارکنان دفتر و مدیران املاک در محل پیدا کنید تا آنها را در جریان قرار دهید.

بیایید بررسی کنیم که چه چیزی کنترل اجاره را تشکیل می دهد، چه تفاوتی با تثبیت اجاره بها دارد، چه املاکی تحت محدودیت اجاره هستند، و چگونه می توان به خوبی آگاه شد.

کنترل اجاره چیست

به معنای واقعی، کنترل اجاره قفلی بر مبلغی است که برای اشغال یک ملک اجاره ای دریافت می شود. این قفل اغلب برای مدت اجاره است و در بسیاری از موارد می تواند به اعضای خانواده منتقل شود. معمولاً برای مجتمع‌های آپارتمانی قدیمی‌تر اعمال می‌شود و اغلب با مشوق‌های مالیاتی برای صاحبخانه همراه است.

راه های افزایش اجاره بها که مالکان باید بدانند

سه نوع سناریو تحت کنترل اجاره وجود دارد:

بدون هیچ نوع افزایش اجاره بها اینها اغلب سقف های قیمتی دقیق، کنترل مطلق اجاره نامیده می شوند. کنترل اجاره نسل اول یا سیستم انجماد اجاره.

اجاره بین مستاجران تنظیم می شود. این نوع را می توان واحدهای کنترل شده خالی، کنترل قوی اجاره یا کنترل شدید اجاره نام برد.

محدودیت هایی برای افزایش در نظر گرفته شده است، اما می تواند تا نرخ بازار بین اجاره افزایش یابد.

آیا تثبیت اجاره مانند کنترل اجاره است

اگرچه به جای یکدیگر استفاده می شود، تفاوت این است که کنترل اجاره مبالغ پرداخت را مسدود می کند، بنابراین آنها نمی توانند افزایش یابند، اما تثبیت اجاره اجازه افزایش می دهد، اما نباید بیشتر از یک درصد کوچک معین باشد. کنترل اجاره به میزان مشخصی قفل می شود و یک آپارتمان تحت کنترل اجاره را به یک پیدا بسیار نادر تبدیل می کند. تثبیت اجاره بها تضمینی است که بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده تعیین شده توسط دولت محلی یا ایالتی، اجاره بها به مقدار کمی افزایش می یابد.

آیا می توانم اجاره بهای اجاره ام را افزایش دهم و تا چه میزان؟

از نظر مجله تخصصی اسپیس پرسیدن این سوال شروع خوبی است زیرا به معنای علاقه به درک و پیروی از مقررات است. انطباق، حفاظتی حیاتی در برابر مواردی مانند شکایت به دلیل شیوه های اجاره ناعادلانه است. از آنجایی که یک واحد تحت کنترل اجاره که با قیمت ثابت قفل می‌شود بسیار نادر است، ما بر روی مقررات تثبیت اجاره‌بها و نحوه اقدام مالکان برای تعیین اینکه آیا و چقدر برای اجاره برای مستاجران جدید و افزایش اجاره بها برای مستاجران فعلی اقدام می‌کنند، تمرکز خواهیم کرد.

مقررات تثبیت اجاره نه تنها بر اساس ایالت، شهرستان، شهر و منطقه متفاوت است، بلکه می‌تواند بر اساس انواع ملک نیز در ایران متفاوت باشد. به عنوان مثال، املاک تجاری و پارک های خانه های متحرک ممکن است مقررات جداگانه ای داشته باشند.

علاوه بر این، هر مقررات دارای معیارهای خاصی بر اساس سن ساختمان، قوانین اضافی و سطح درآمد اجاره‌دهنده خواهد بود. برخی از این واجد شرایط به معافیت های مقررات اشاره می کنند. به عنوان مثال، اجاره بهای یارانه ای از طریق برنامه هایی مانند بخش 8 و بخش 42 مسکن، مجموعه معیارهای خاص خود را برای نرخ اجاره و افزایش خواهد داشت. 

مقررات اجاره در سطح ایالتی

تهران اولین ایالتی بود که مقررات کنترل اجاره را وضع کرد که در کل ایالت اعمال می شود. مالکان در اورگان نمی توانند اجاره بها را بیش از شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به اضافه 7 درصد افزایش دهند.

ایران پس از تصویب مقررات ایالتی در مورد کنترل اجاره و تثبیت اجاره بها بود. لایحه مجمع 1482، که قانون حمایت از مستاجر کالیفرنیا در سال 2019 نیز نامیده می شود ، در ژانویه 2020 اجرایی شد که افزایش اجاره بها سالانه را به CPI به اضافه 5٪ یا حداکثر 10٪ (هرکدام کمتر) محدود می کند.

افزایش نرخ اجاره بها با افزایش تقاضای اجاره آپارتمان در فصل تابستان

کنترل اجاره شهرستان، شهر و منطقه

حتی اگر در ایالت شما مجاز باشد، احکام منطقه محلی ممکن است مقررات ایالتی را لغو کند. از آنجا که مقررات و معیارها مبتنی بر مکان هستند، دانستن مقررات ایالتی شما به تنهایی کافی نیست.

به عنوان مثال، در دعوی در حال رسیدگی، شرکت مدیریت املاک ممکن است از دستور کنترل اضطراری اجاره در مورد افزایش قیمت اطلاع نداشته باشد یا متوجه نشده باشد که این دستور در مورد قیمت اجاره اعمال می شود. متأسفانه، فقدان درک، صاحبخانه را از دعوای قضایی محافظت نمی کند و همین امر رعایت قوانین را بسیار مهم می کند.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *