چه عواملی بر ارزش ملک تأثیر می گذارد؟

مهم نیست به کجا نگاه می‌کنید، علی‌رغم نگرانی‌های اولیه که همه‌گیری کووید به آن‌ها آسیب می‌رساند، قیمت مسکن در حال افزایش بوده است. بسیاری از این موارد ناشی از نرخ بهره پایین بی سابقه، ترس از دست دادن (FOMO) از خریداران خانه اول، سطح پایین عرضه در بازار، و مشوق های دولتی برای خریداران خانه بوده است.

عواملی که می توانند بر ارزش بازار ملک شما تأثیر بگذارند

عوامل موثر بر ملک مسکونی عبارتند از:

  1. مکان

مکان ملک شما احتمالاً به همان اندازه مهم است، اگر نه بیشتر از خود ملک. عوامل محیطی موثر بر ارزش ملک شامل نزدیکی به CBD، محله های ثروتمند یا مکان های دیدنی مطلوب مانند مراکز خرید یا ساحل، همه عواملی هستند که می توانند ارزش ملک را افزایش دهند.

در مقابل، اگر ملک شما در خیابانی با شهرت بد واقع شده باشد، خرید آپارتمان در رودهن اگر خانه شما در منطقه مستعد سیل قرار دارد، یا اگر همسایگان مشکل داری دارید، اینها می توانند به طور جدی ارزش خانه شما را کاهش دهند. عوامل دیگری که می توانند تأثیرگذار باشند، نزدیکی به  زندان یا فرودگاه یا اقامت در یک منطقه اقتصادی-اجتماعی پایین است که قیمت ملک را کاهش می دهد.

2.      سابقه حومه

املاک در حومه شهرها با نرخ بالای جرم و جنایت یا بیکاری معمولاً ارزان تر از املاک در حومه های خوب است. در حالی که اگر به دنبال یک ملک مقرون به صرفه هستید، این می تواند چیز خوبی باشد، اما به این معنی است که ارزش ملک شما در طول زمان کمتر می شود – ناگفته نماند که ممکن است در یک منطقه ناامن زندگی کنید.

اگر اخیراً یک جنایت عمومی در منطقه شما اتفاق افتاده است (مانند یک قتل)، ارزش دارایی شما می تواند تحت تأثیر قرار گیرد. یک مطالعه توسط دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) نشان داد که قیمت ملک می تواند تا 3.9٪ در سال پس از یک قتل کاهش یابد. اگر قرار باشد قتلی در محل اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد ارزش دارایی شما ممکن است بیشتر کاهش یابد یا فقط فروخته نشود.

عملکرد بازار در حومه شما نیز بر ارزش ها تأثیر دارد. اگر سهام زیادی در بازار وجود داشته باشد و تقاضای کمی وجود داشته باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که املاک به خوبی کمتر از قیمت درخواستی بفروشند و در نتیجه ارزش‌ها کاهش یابد. به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد یک منطقه خاص هستید؟

روند رو به رشد خرید آپارتمان در رودهن به دلیل استقبال مردم جهت سرمایه گذاری در مسکن

3.      مناطق مدرسه

بر کسی پوشیده نیست که مناطق حوضه مدارس (جایی که باید در آن زندگی کنید تا فرزندانتان به طور خودکار ثبت نام کنند) می توانند تأثیر زیادی بر قیمت ملک داشته باشند. برای بسیاری از والدینی که به دنبال خانه خانوادگی هستند، می تواند ارزش پرداخت چند هزار دلار بیشتر را داشته باشد، اگر به این معنی است که می توانند در حوضه آبریز یک مدرسه برتر محلی باشند.

اگر در آن حوضه مدرسه نیستید، همچنان می‌توانید برای آن مدرسه درخواست دهید، اما مکان تضمینی برای شما نیست، به همین دلیل است که املاک در مناطق مدرسه خوب اغلب قیمت درخواستی بالاتری دارند.

  • دسترسی به حمل و نقل عمومی

نزدیکی (یا فقدان آن) به حمل و نقل عمومی عامل مهم دیگری است که بر پیش فروش آپارتمان در رودهن تأثیر می گذارد. املاکی که به ایستگاه‌های اتوبوس، تراموا و قطار نزدیک‌تر هستند، تقاضای بیشتری از سوی کارگران، خانواده‌ها و دانش‌آموزان خواهند داشت، بنابراین قیمت را افزایش می‌دهند.

5.      جمعیت شناسی

جمعیت و جمعیت شناسی حومه ای که یک ملک در آن قرار دارد می تواند بر ارزش آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر در حومه شهر زندگی می کنید که خانواده آن ها تحت سلطه است، خانه های سه و چهار خوابه گران تر خواهند بود. در حالی که در مناطق CBD، آپارتمان های یک و دو خوابه بیشتر مورد تقاضای کارگران و دانشجویان خواهد بود.

  • اندازه و امکانات

یکی از اصلی ترین چیزهایی که خریداران، فروشندگان و سرمایه گذاران به آن علاقه دارند این است که تعداد اتاق خواب و حمام وجود دارد. کاملاً ساده است زیرا هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، ملک گرانتر خواهد بود. علاوه بر این، مواردی مانند گاراژ، استخر، حیاط خلوت، تهویه مطبوع، پاسیو، بالکن، لیست بی پایان است و همه اینها بر ارزش ملک تأثیر می گذارد.

هنگام در نظر گرفتن موقعیت مکانی، امکانات نیز مهم هستند: یک آپارتمان شهری اگر دارای فضای پارک باشد، ارزش افزوده خواهد داشت، در حالی که یک خانه حومه شهر با حیاط خلوت بزرگ برای خانواده ها عالی است و دوباره به ارزش می افزاید.

ارزیابی و بررسی بازار خرید و فروش آپارتمان توسط اتحادیه املاک
7.      تجدید نظر خیابانی

ممکن است مادرتان به شما یاد داده باشد که هرگز یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید، اما بیشتر مردم یک خانه را بر اساس جذابیت خیابانی آن قضاوت می‌کنند، بنابراین می‌توانید شرط‌بندی کنید که این روی ارزش ملک تأثیر می‌گذارد. در حالی که ما باید به بزرگترهای خود احترام بگذاریم، یک خانه قدیمی معمولاً ارزش کمتری دارد.

افراد بسیار کمی می خواهند در خانه ای زندگی کنند که از بیرون فرسوده به نظر می رسد، حتی اگر از درون دوست داشتنی باشد. بنابراین چه چیزی به ارزش خانه شما می افزاید؟ خوشبختانه حتی ساده ترین اصلاحات مانند یک لایه رنگ تازه، یک حصار جدید یا یک باغ زیبا می تواند به افزایش ارزش کمک کند.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *