لذت زندگی در خانه ها و آپارتمان های کوچک

آشنایی با  نحوه انتخاب رنگ  برای خانه در ایران همیشه دشوار است. اما وقتی نوبت به طراحی فضاهای کوچک می رسد، باید از رنگ های روشن و مطبوع استفاده کنید تا همه چیز را باز کنید. این به این دلیل است که رنگ‌های خنثی نور بیشتری را منعکس می‌کنند و فضای اتاق را بزرگ‌تر می‌کنند. از رنگ‌های تیره یا کاغذ دیواری بیش از حد پررنگ خودداری کنید تا در استودیو یا خانه کوچک خود احساس تنگی و بهم ریختگی نکنید.

نحوه ی زیستن و سازماندهی کردن فضا در آپارتمان های کوچک

در تهران زندگی در فضاهای کوچک با بچه ها به این معنی است که باید چیزهای بیشتری را در نظر بگیرید. خوشبختانه،  ایده های زیادی  برای اتاق بچه های کوچک وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید! اگر اتاق خواب کافی برای همه وجود ندارد، تخت های دوطبقه یک راه حل مبلمان ساده و همه کاره برای گنجاندن در اتاق مشترک کودکان است.

اگر در یک خانه کوچک با یک نوزاد زندگی می کنید یا در یک آپارتمان یک خوابه نوزادی را بزرگ می کنید، مهد کودک کمد می تواند گزینه ای عالی باشد! این نکته خلاقانه برای زندگی در فضای کوچک راهی آسان برای ارائه هر دو قسمت متمایز خود است. سایر  ایده های مهد کودک کوچک  عبارتند از: کنار گذاشتن میز تعویض لباس و قرار دادن یک پد تعویض در بالای کمد، استفاده از تخت مینیاتوری و بسیاری موارد دیگر!

کمد نوردهی در خانه

یکی دیگر از ایده های صرفه جویی در فضا برای اتاق خواب های تنگ است. اگر اتاقی با کمد دارید، سعی کنید درها را بردارید تا متراژ مربع آزاد شود و فضای اتاق شما جریان بیشتری پیدا کند. کمد توکار ندارید؟ قفسه ها و سطل ها را آویزان کنید تا یک کمد باز درست روی دیوار خود بسازید.

از نظر مجله تخصصی اسپیس اولین قدم برای کاربردی کردن یک آشپزخانه کوچک، شلوغ کردن و سازماندهی آن است. اما باید در مورد فضاهای ذخیره سازی در آشپزخانه خود نیز خلاق باشید. با راه‌حل‌های هوشمندانه مانند جزیره‌ای روی چرخ یا کابینت‌های بیرون‌کش، می‌توانید حتی تنگ‌ترین آشپزخانه‌ها را به حداکثر برسانید!

سرمایه گذاری در ایران در یک چرخ دستی یک ایده عالی برای ذخیره سازی اتاق نشیمن یا هک سازماندهی آشپزخانه است! کمبود فضای پیشخوان خود را با استفاده از  گاری بار در آشپزخانه خود  برای نگهداری وسایل کوچک یا ظروف آشپزخانه جبران کنید. یا از یک گاری بار به عنوان میز انتهایی شیک در کنار نیمکت یا صندلی در اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

افزایش میزان تقاضا در بازار مسکن و به طبع آن رشد قیمت ها

انتخاب چیدمان های مختلف در آپارتمان خود

برای اینکه زندگی در ایران در فضای کوچک برای شما کار کند، یک نگرش آزمایشی اتخاذ کنید. چیدمان های مختلف را با اتاق های خود امتحان کنید یا وسایل بزرگ را با مبلمانی که در فضا صرفه جویی می کنند عوض کنید. همچنین می توانید به  طراحی فنگ شویی نگاه کنید  یا سبک زندگی مینیمالیستی را بپذیرید تا محل زندگی خود را نامرتب نگه دارید. از مخلوط کردن آن نترسید! برای اینکه زندگی در فضای کوچک برای شما کارساز باشد، یک نگرش سازگار و آزمایشی اتخاذ کنید.

حتی با وجود بهترین نکات سازماندهی خانه و هک های هوشمندانه ذخیره سازی، داشتن فضای زندگی کمتر به این معنی است که خانه شما همیشه تمیز و منظم نخواهد بود. این آزادی را به خودتان بدهید که اجازه دهید آپارتمان کوچکتان هر از چند گاهی به هم ریخته شود، آرامش خاطر را به ارمغان می آورد!

آیا ایالات بیشتری خانه های کوچک را قانونی می کنند؟

جنبش خانه های کوچک در حال رونق است و دولت های ایالتی در تلاش هستند تا خواسته های نسل جدیدی از صاحبان خانه را برآورده کنند. ایالت هایی مانند کالیفرنیا، ماساچوست، میشیگان و اورگان به خانه های کوچک اجازه می دهند تا استانداردهای خاصی را رعایت کنند و حتی آنها را در آغوش بگیرند!

تهران همچنین یک مکان کوچک خانه دوستانه است ، اما باز هم، همه این ایالت ها قوانین محلی مختلفی دارند که باید قبل از اینکه بتوانید به آنجا بروید و ریشه یابی کنید، آنها را بررسی کنید. اساساً، زندگی در خانه‌های کوچک بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود، اما اینکه آیا می‌توانید خانه‌تان را در هر مکانی قرار دهید یا نه، به دولت محلی بستگی دارد.

سرمایه گذاری سود ده در بازار املاک افزایش خرید و فروش

چگونه می توانم در مبارزه برای خانه های کوچک شرکت کنم؟

اگر علاقه مند به بهبود قوانین و مقررات خانه های کوچک در دولت محلی خود هستید، درگیر شدن در سیاست های محلی و جلسات شهری یک راه عالی برای شروع است. ایران یک کشور دموکراتیک است که به شهروندان این امکان را می دهد که صدای خود را از طریق طومارها، درخواست ها، فراخوان برای کسب و کار جدید در جلسات محلی، و حتی برای فرماندار یا نماینده کنگره خود بنویسند.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *