بررسی زمین

نقشه برداری زمین برای ترسیم شکل و مرزهای یک قطعه زمین استفاده می شود. این یک ترسیم دقیق از ابعاد بسته و همچنین هر ویژگی فیزیکی، طبیعی و تولیدی است. این توپوگرافی در نظر گرفته می شود، که نشان دهنده ویژگی های فیزیکی یک بسته است. شما ممکن است در مورد نقشه برداری زمین شنیده باشید، اما آیا می دانید چه زمانی ممکن است به آن نیاز داشته باشید؟

نقشه برداری زمین: چیست ، انواع و هزینه آن

 اگر قصد خرید یک خانه جدید در یک قطعه زمین بزرگ را در تهران دارید، ممکن است نیاز داشته باشید که یک بررسی زمینی در مورد ملک انجام دهید تا بدانید واقعاً چه چیزی می‌خرید. از نظر مشاوران مجله تخصصی اسپیس باید درباره انواع مختلف نقشه برداری زمین و آنچه که آنها می توانند به صاحب ملک ارائه دهند بیشتر بیاموزید.

برای بررسی زمین خود در ایران ، باید یک متخصص را استخدام کنید که بتواند نقشه برداری قانونی زمین را انجام دهد. بسته به اندازه و شکل ملک می توان از روش های مختلف نقشه برداری زمین استفاده کرد. سوابق به روز شده از یک بررسی زمین خوب است که در دسترس باشد و ممکن است به دلایل مختلفی مورد نیاز باشد.  در اینجا برخی از دلایلی که ممکن است به بررسی زمین نیاز داشته باشید آورده شده است:

چرا به بررسی زمین نیاز دارید؟

اختلافات همسایگی: بررسی زمین می تواند برای حل مسائل مرزی با همسایگان استفاده شود. این یک راه عالی برای تمرین آداب همسایه خوب است .

املاک و مستغلات: اگر قصد فروش یا خرید یک قطعه زمین را در ایران دارید، باید بدانید دقیقاً شامل چه مواردی می شود.

نصب ابزارهای برقی: برای قرار دادن وسایل برقی در حصار باید خطوط مرزی را بشناسید. اگر سیستم سپتیک جدیدی را نصب می کنید، به بررسی زمین نیز نیاز خواهید داشت.

آن را تقسیم کنید: اگر قصد دارید زمین های کوچک تری را از قطعه بزرگتر ایجاد کنید، بررسی زمین ضروری است.

به روز رسانی: شما یک بررسی زمین قدیمی دارید و نیاز به یک بررسی جدید دارید.

الزامات وام مسکن: هنگام درخواست وام مسکن، ممکن است از شما خواسته شود که نقشه بردار زمین را برای بررسی زمین در ملک استخدام کنید. این بستگی به نوع وام مسکنی دارد که برای آن درخواست می کنید و اینکه وام دهنده وام مسکن شما از نظر قانونی به آن نیاز دارد.

7  نوع نقشه برداری زمین

انواع مختلف نقشه برداری زمین برای اهداف مختلف استفاده می شود. در اینجا رایج ترین انواع نقشه برداری زمین و میانگین هزینه هر کدام آورده شده است. 3 مرحله فرآیند بررسی زمین: تحقیق، کار میدانی و محاسبات

  1. بررسی مرز

این نوع نقشه برداری زمین برای مکان یابی گوشه ها و خطوط مرزی املاک یک قطعه زمین استفاده می شود. یک بررسی مرزی از اسناد ثبت شده و نشانگرهای فیزیکی برای تعیین خطوط مرزی در یک قطعه زمین استفاده می کند. یک بررسی مرزی هم به تحقیق ثبتی و هم به تحقیق میدانی نیاز دارد. معمولاً برای سوابق شخصی و تعیین محل خطوط حق ارتفاق استفاده می شود.

  • بررسی ALTA

نظرسنجی انجمن مالکیت زمین آمریکا (ALTA) داده‌های نظرسنجی مورد نیاز را برای ارائه یک بیمه نامه ALTA به شرکت وام دهنده و/یا مالک ارائه می‌دهد. نظرسنجی ALTA معمولاً قبل از خرید یک ملک یا سرمایه گذاری در یک خانه جدید انجام می شود.

3.      بررسی توپوگرافی

یک بررسی توپوگرافی برای درک مکان های هر دو ویژگی های ساخته شده توسط انسان و طبیعی در یک قطعه زمین استفاده می شود. این ویژگی ها ممکن است شامل جاده ها، ساختمان ها، خندق ها، درختان، نهرها و آب و برق باشد. این نوع بررسی بیشتر توسط معماران و مهندسانی که بر روی طرح های بهبود املاک کار می کنند استفاده می شود.

تغییر کاربری زمین و ساخت خانه و آپارتمان بر روی آن
  • بررسی موقعیت

بررسی موقعیت مکانی شبیه به نظرسنجی مرزی است، با این حال، بررسی موقعیت مکانی پیشرفت های سایت را به تفصیل شرح می دهد. این نوع نظرسنجی بیشتر برای برآوردن الزامات مجوز منطقه بندی و درخواست وام استفاده می شود.

  • بررسی وام مسکن

مشابه نظرسنجی ALTA، بررسی وام مسکن هنگام خرید خانه یا ملک در تهران مورد استفاده قرار می گیرد. ساختارهای مربوط به ملک، زمین و مالکان مالکیت را تأیید می کند، و اینکه ملک قبل از خرید، تمام قوانین ساختمانی و منطقه بندی را رعایت می کند.

6.      بررسی زیربخش

درست همانطور که از نام آن پیداست، این بررسی برای تقسیم یک قطعه زمین به قطعات کوچکتر، که به آن لات نیز می گویند، استفاده می شود. یک نظرسنجی زیربخش باید توسط یک سازمان دولتی ثبت شود، به احتمال زیاد هم محلی و هم ایالتی.

  • بررسی ساخت و ساز جدید

بررسی ساخت و ساز جدید قبل از ایجاد سازه ها در یک قطعه زمین، از جمله جاده ها، تاسیسات و ساختمان ها ضروری است. این نوع نظرسنجی از درجه بندی عمودی و افقی استفاده می کند. موقعیت های عمودی با تفاوت در ارتفاعات در مقایسه با یک مکان خاص در ملک، که به عنوان معیار شناخته می شود، تأیید می شود. موقعیت های افقی با فاصله بین سازه ها تعیین می شود.

هزینه نقشه برداری زمین چقدر است؟

هزینه بررسی زمین معمولاً بین 400 تا 1200 دلار با میانگین قیمت 600 دلار متغیر است با این حال، بسته به نوع بررسی، ابعاد ملک و سطح دسترسی به ملک، این قیمت می تواند بسیار متفاوت باشد. قیمت نقشه برداری زمین با افزایش سطح زمین و منحصر به فرد بودن شکل ملک افزایش می یابد. موقعیت ملک نیز می تواند عامل مهمی در هزینه انجام نقشه برداری زمین باشد.

چه چیزی در بررسی زمین گنجانده شده است؟

آنچه در بررسی زمین گنجانده شده است به عمق نوع بررسی که قصد انجام آن را دارید بستگی دارد. بررسی زمین حداقل شامل اندازه گیری و ثبت مرزها، سطوح ارتفاعی و زوایای یک قطعه زمین است. اساسا، بررسی زمین، درک مستندی از مرزهای یک ملک به شما ارائه می دهد.

مشاوره در راستای سرمایه گذاری و خرید و فروش مسکن

چگونه اموال خود را بررسی کنیم

اگر قصد دارید اسناد را به عنوان سوابق ملکی قانونی ارائه دهید، استخدام یک نقشه بردار حرفه ای زمین بهترین گزینه است. با این حال، شما می توانید با تجزیه و تحلیل زمین ملک، دارایی خود را برای سوابق شخصی بررسی کنید. اگر اخیراً ملک جدیدی خریداری کرده اید، ممکن است هنوز فرصت هایی برای ایجاد نشانگرهای فیزیکی در زمین خود برای علامت گذاری مرزها وجود داشته باشد.

این را می توان در اسناد اداری مانند سند ملک یا آنلاین به عنوان یک سابقه عمومی یافت. می توانید سوابق بررسی زمین های گذشته را در وب سایت ارزیاب منطقه محلی خود یا در دفتر ثبت شهرستان بیابید. به یاد داشته باشید، بررسی اموال خود را نمی توان برای اهداف قانونی استفاده کرد، اما ممکن است برای سوابق شخصی استفاده شود.

خط پایین

انجام یک بررسی قانونی زمین در ملک شما یک حرکت هوشمندانه صاحب خانه است، به خصوص اگر با همسایگان اختلافات مربوط به خط ملک درگیر هستید یا به تازگی خانه جدیدی خریداری کرده اید .با این لیست از انواع مختلف نقشه برداری زمین، تعیین کنید که کدام یک برای آنچه شما نیاز دارید یا آنچه ممکن است از شما خواسته شود مناسب است. اگر مطمئن نیستید که کدام یک بهترین انتخاب است، با یک نقشه بردار حرفه ای زمین در منطقه خود صحبت کنید تا در مورد وضعیت شما تخصص داشته باشد.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *