شرکت در مناقصه برای خرید خانه

اگر تا به حال خود را در یک جنگ مناقصه در ایران یافته اید، ممکن است به پیشنهادی بیش از قیمت درخواستی برای خرید خانه فکر کرده باشید. اما چه زمانی باید این گزینه را به عنوان یک گزینه معتبر در نظر بگیرید و چه مقدار باید پیشنهاد دهید؟ در این مقاله املاک اسپیس ، همه چیزهایی را که باید در مورد این استراتژی خرید خانه در تهران بدانید را بررسی خواهیم کرد تا شما را برای موفقیت در بازار رقابتی مسکن آماده کند.

قیمت پیشنهادی برای خرید خانه و آپارتمان در مناقصه

چرا من پیشنهاد می کنم بیش از قیمت درخواستی؟

همچنین به عنوان فهرست قیمت نامیده می شود، قیمت درخواستی یک خانه در تهران مبلغی است که فروشنده می خواهد خریدار برای خرید ملک بپردازد. اگرچه امکان خرید خانه با قیمت پیشنهادی یا کمتر از آن وجود دارد، اما پیشنهاد بیش از قیمت پیشنهادی در واقع بسیار رایج است، زیرا برای مشاوران املاک غیرعادی نیست که عمداً یک ملک را با قیمت کمی پایین‌تر از ارزش خانه برای جذب پتانسیل بیشتر فهرست کنند. خریداران

بازار فروشنده – شرایطی در بازار ایران که در آن خانه‌های کمتری نسبت به خریدارانی که به دنبال خرید هستند وجود دارد – خریداران را تشویق می‌کند که مایل به خرج کردن پول بیشتری نسبت به گذشته باشند. به همین دلیل است که کمبود مسکن در بازار فروشنده اغلب می تواند منجر به جنگ مناقصه شود. پیشنهادات ارائه شده در طول جنگ مناقصه اغلب بالاتر از قیمت درخواستی است.

چه مقدار باید بیش از قیمت پیشنهادی پیشنهاد دهید؟

هر وضعیت فهرست بندی متفاوت است، به این معنی که هیچ پاسخ یکسانی برای اینکه چه مقدار باید بالاتر از قیمت درخواستی ارائه دهید وجود ندارد. با این حال، خوب است که آماده باشید، زیرا فرآیند مناقصه معمولاً خیلی سریع اتفاق می‌افتد، به این معنی که خریداران باید هنگام ارائه پیشنهاد ، تعدادی را در ذهن داشته باشند . برخی از متخصصان املاک پیشنهاد می کنند 1٪ تا 3٪ بیشتر از قیمت درخواستی برای رقابتی کردن پیشنهاد ارائه دهند، در حالی که برخی دیگر به سادگی پیشنهاد می کنند چند هزار دلار بیشتر از بالاترین پیشنهاد فعلی ارائه دهند.

5  نکته برای ارائه بیش از قیمت درخواستی

از آنجایی که هر موقعیتی منحصر به فرد است، هیچ پاسخ روشنی در مورد اینکه دقیقاً چه مقدار برای هر خانه ارائه می شود وجود ندارد. در عوض، قبل از ارائه پیشنهادی بالاتر از قیمت درخواستی، این نکات را دنبال کنید تا آماده شوید.

تحقیق در مورد بازار مسکن

قبل از شروع خرید خانه، باید خود را در مورد شرایط فعلی بازار مسکن آموزش دهید. این به این دلیل است که موانعی که ممکن است با آن روبرو شوید به طور چشمگیری با بازار خریدار در مقابل بازار فروشنده متفاوت است .

خریداران باید با مشاور املاک خود در ایران در مورد شرایط بازار محلی در طول فرآیند تحقیق مشورت کنند. مشاوران املاک می توانند اطلاعات بیشتری را ارائه دهند که یافتن آن در غیر این صورت ممکن است سخت باشد، مانند اسناد املاک ، که نگاهی ساده و در عین حال تحلیلی به خانه های مشابه در منطقه و میزان فروش آنها ارائه می دهد.

به بودجه خود پایبند باشید

ممکن است فکر کنید واضح است، اما پایبندی به بودجه خرید خانه به دلایل بسیاری بسیار مهم است. آینده مالی شما ممکن است به توانایی شما در پرداخت وام مسکن بستگی داشته باشد – و بسته به وضعیت مالی شما ممکن است پس انداز خود را برای پیش پرداخت بزرگتر، ایده خوبی نباشد. این بدان معناست که ایجاد یک بودجه واقعی باید یکی از اولین گام ها در جستجوی شما باشد. تمام ویژگی های ضروری و زیبا را در خانه ایده آل خود در نظر بگیرید و تعیین کنید که چقدر خانه می توانید بخرید .

خرید و پیش خرید واحد های آپارتمانی زیر قیمت بازار

برای وام مسکن از قبل تاییدیه بگیرید

تایید قبلی برای وام مسکن ابزار قدرتمندی است که اغلب به خریداران خانه در تهران در طول یک جنگ پیشنهادی فرصت بهتری می دهد. پیش تأیید فرآیند تعیین میزان پولی است که می توانید برای خرید خانه وام بگیرید. در این فرآیند، وام‌دهنده وام مسکن، امور مالی شما – از جمله درآمد، دارایی‌ها و امتیاز اعتباری – را ارزیابی می‌کند تا مشخص کند که چه وام‌هایی ممکن است مورد تایید قرار بگیرید، میزان پولی که می‌توانید قرض بگیرید و تخمینی از نرخ بهره‌تان.

چرا این مهم است؟ گذشته از کمک به خریدار در تعیین اینکه چه چیزی می تواند بخرد، پیش تایید به فروشنده نشان می دهد که شما در خرید خانه جدی هستید. در واقع، برخی از فروشندگان حتی ممکن است نیاز به نامه ای داشته باشند تا خریداران بالقوه بتوانند ملک را مشاهده کنند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که بیشتر نامه‌های پیش‌تأیید دارای تاریخ انقضا هستند ، بنابراین باید قبل از ادامه فرآیند تأیید با وام‌دهنده خود، خانه‌ای را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد خود را متمایز کنید

هنگامی که شک دارید، یکی از موثرترین راه‌ها برای برنده شدن در یک جنگ مزایده، افزودن امتیازات فروشنده اضافی است که به شما کمک می‌کند تا پیشنهاد شما را از رقبا متمایز کند. به عنوان مثال، یک سپرده پولی بزرگتر – که به عنوان سپرده با حسن نیت نیز شناخته می شود، پولی که قبل از بسته شدن سپرده می شود – می تواند به فروشنده نشان دهد که چقدر در مورد پیشنهاد جدی هستید و به شما برتری می دهد.

چشم پوشی از موارد احتمالی استراتژی دیگری است که برخی خریداران در یک جنگ مناقصه از آن استفاده می کنند، اما توجه به این نکته مهم است که همه موارد احتمالی را نمی توان یا نباید تغییر داد. این به این دلیل است که بیشتر موارد احتمالی برای محافظت از خریدار وجود دارد.

با این حال، سایر موارد احتمالی مانند ارزیابی احتمالی برای نامه پیشنهادی مورد نیاز نیست. اگر خانه رویایی خود را پیدا کردید و مایلید که ارزیابی کمتری را به خطر بیندازید، چشم پوشی از این احتمال ممکن است پیشنهاد شما را از دیگران در جنگ مناقصه متمایز کند.

یک معامله تمام نقدی را در نظر بگیرید

برای خریدارانی که برای خرید خانه نیازی به وام مسکن ندارند، ارائه یک معامله تمام نقدی ممکن است یکی از موثرترین گزینه‌ها باشد و حتی ممکن است به خریدار کمک کند تا از پیشنهاد قیمت درخواستی به طور کامل اجتناب کند. پیشنهادات تمام نقدی برای فروشندگان جذاب است زیرا به معنای خطر کمتر از هم پاشیدگی معامله است و معمولاً سریعتر از پیشنهادهای مرتبط با وام مسکن بسته می شود، زیرا آنها می توانند از فرآیند پذیره نویسی صرف نظر کنند.

فروش و پیش فروش خانه توسط بنگاه های املاک

آیا باید بیش از قیمت پیشنهادی یک خانه پیشنهاد کنم؟

با در نظر گرفتن تمام این اطلاعات، ممکن است از خود بپرسید که آیا ارائه بالاتر از قیمت درخواستی ارزش آن را دارد یا خیر. پاسخ به این در نهایت به ملک خاص، انعطاف پذیری مالی و شرایط بازار املاک و مستغلات بستگی دارد – اما به طور کلی، چند مزایا و معایب وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *