خریدن خانه و آپارتمان

خرید خانه در ایران برای اکثر مردم یک معامله بزرگ و گامی مهم در جهت ثروتمند شدن است. و موارد زیادی برای دریافت از قبل تایید، یافتن خانه مناسب و مذاکره در مورد قیمت منصفانه با فروشنده وجود دارد. بنابراین، هنگامی که به مرحله پایانی رسیدید، ممکن است احساس کنید که در خانه آزاد هستید. اما بسته شدن فرآیند بسیار دقیقی است و اگر مدارک نادرست باشد یا تاریخ یا امضا نداشته باشد، می تواند خرید خانه در تهران را به خطر بیندازد.

دفتر اسناد رسمی املاک چه نقشی در فرآیند خرید خانه دارد؟

به همین دلیل است که شرکت مالکیت شما از دفتر اسناد رسمی املاک برای تسهیل بسته شدن خانه در ایران استفاده می کند. این مقاله که توسط کارشناسان مجله اسپیس آماده شده است ، بیشتر در مورد اینکه یک دفتر اسناد رسمی املاک چیست، چه کاری انجام می دهد و چگونه می توانید یک دفتر اسناد رسمی را برای بسته شدن خود پیدا کنید، توضیح می دهد.

نماینده امضاء اسناد رسمی چیست؟

عامل امضای اسناد رسمی – که گاهی اوقات به عنوان دفتر اسناد رسمی املاک نیز شناخته می شود – فردی است که وام گیرندگان را در هنگام بسته شدن وام خانه خود از طریق کلیه اسناد و مدارک مورد بررسی قرار می دهد. اکثر بسته های اسناد وام شامل 100 تا 150 صفحه هستند و بسیاری از این صفحات نیاز به امضا، حروف اول و تاریخ دارند. یک دفتر اسناد رسمی املاک شما را از طریق اسناد وامتان راهنمایی می کند و شاهد امضای مدارک شماست. و چندین صفحه از اسناد وام نیاز به تأییدیه دفتر اسناد رسمی دارد.

سردفتر اسناد رسمی در مقابل نماینده امضاء اسناد رسمی

سردفتر اسناد رسمی به عنوان شاهد شخص ثالث برای امضای اسناد عمل می کند و می تواند تأیید کند که همه طرفین با میل خود این کار را انجام داده اند. سردفتر اسناد رسمی با انواع مختلفی از اسناد اعم از وصیت نامه، امانت، سند و مبایعه نامه سروکار دارد. در مقایسه، یک نماینده امضاء اسناد رسمی در زمینه اسناد وام مسکن تخصص دارد. آنها همچنین دارای کمیسیون اسناد رسمی هستند و هر سال باید یک بررسی سوابق را بگذرانند.

و برخی از شهرها در ایران ممکن است محدودیت های اضافی داشته باشند که نمایندگان امضاء اسناد رسمی باید از آنها پیروی کنند. به عنوان مثال، برخی از ایالت ها نیاز دارند که یک وکیل دارای مجوز نیز حضور داشته باشد. و برخی از ایالت ها حداکثر هزینه هایی را که یک عامل امضای اسناد رسمی می تواند دریافت کند، محدود می کنند.

مشاوره درست در راستای قیمت گذاری املاک و بررسی ارزش آن

دفتر اسناد رسمی املاک چه می کند؟

عامل امضای دفتر اسناد رسمی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند خرید خانه در تهران است – آنها مسئول اطمینان از انجام صحیح بسته شدن هستند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که همه اسناد مرتب هستند.

برخی از وظایف سردفتر املاک به شرح زیر است:

  • هویت صاحبان خانه را که اسناد بسته شدن را امضا می کنند تأیید کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد قابل خواندن و درک توسط امضاکننده یا ترجمه کافی توسط شخص ثالث است.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد امضا، پاراف و تاریخ درستی دارند.
  • اسناد را به درستی محضری کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که اسناد به شرکت اصلی بازگردانده شده است.

دفاتر اسناد رسمی همچنین گاهی اوقات به خانه وام گیرنده سفر می کنند تا بسته شدن از راه دور را تسهیل کنند . با این حال، آنها توصیه ای در مورد وام ارائه نمی دهند یا نظر خود را در مورد اطلاعات مندرج در اسناد پایانی به اشتراک نمی گذارند.

چگونه یک سردفتر به نماینده امضای اسناد رسمی تبدیل می شود؟

تبدیل شدن به یک عامل امضای اسناد رسمی مزایای زیادی دارد. شما می توانید هزینه بیشتری را برای رسیدگی به بسته های اسناد وام دریافت کنید و کنترل کاملی بر برنامه و تکالیف خود خواهید داشت.

آیا یک مشاور املاک می تواند یک دفتر اسناد رسمی باشد؟

بله، یک مشاور املاک در تهران نیز می تواند عامل امضای اسناد رسمی باشد ، اما برخی از شروط وجود دارد که آنها باید رعایت کنند. اولاً، آنها باید مجوز دفتر اسناد رسمی مورد نیاز دولتی خود را داشته باشند و دوم اینکه آنها نمی توانند منافع مالی در پروژه داشته باشند. بنابراین، آنها نمی توانند مشاور املاک در معامله رهن و همچنین عامل امضای اسناد رسمی باشند.

انتخاب آپارتمان مناسب جهت خرید و پیش خرید

چگونه می توانم یک دفتر اسناد رسمی در نزدیکی خود پیدا کنم؟

انتخاب دفتر اسناد رسمی املاک و مستغلات در ایران زمانی که در حال بستن خانه خود هستید بسیار مهم است. اگر سردفتر اشتباه کند، می تواند خرید خانه شما را در معرض خطر قرار دهد. شرکت مالکیت شما ممکن است یک دفتر اسناد رسمی املاک داشته باشد که معمولاً با آن کار می کنند، یا ممکن است شخصی را از میان کاندیداهای واجد شرایط انتخاب کنند. اما شما همچنین حق دارید دفتر اسناد رسمی املاک خود را انتخاب کنید.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *