پول نقد برای بستن چیست؟

هنگام خرید خانه در ایران ، آیا می دانید هنگام بسته شدن چه هزینه و چه پول نقدی باید پرداخت کنید؟ اگر مطمئن نیستید که “پول نقدی” به چه معناست، مبالغ هزینه بسته شدن شما چقدر است یا چگونه آنها را پرداخت کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب که توسط مشاوران مجله تخصصی اسپیس آماده شده است مراجعه کنید.

نقدی برای بستن: تعریف

” نقد برای بسته شدن” (همچنین به آن “وجوه برای بسته شدن” نیز گفته می شود) به کل مبلغی اشاره دارد که باید در روز پایانی برای نهایی کردن تراکنش خرید خانه پرداخت کنید. مگر اینکه در حال بسته شدن خشک هستید، باید از قبل بدانید که مبلغ نقدی برای بسته شدن چقدر خواهد بود تا بتوانید وجوه را در زمان بسته شدن آماده کنید.

استفاده از پول نقد در خرید و پیش خرید املاک و مستغلات

نقدی برای بستن در مقابل هزینه های بسته شدن: تفاوت چیست؟

هزینه های پول نقد شما برای بسته شدن و بسته شدن به هم مرتبط هستند اما همچنان متفاوت هستند. هزینه های بسته شدن به کارمزدی اشاره دارد که به شرکت وام مسکن خود برای بستن وام خانه خود می پردازید. از سوی دیگر، پول نقدی که باید بسته شود، کل مبلغی است – از جمله هزینه های بسته شدن – که باید برای تکمیل خرید ملک خود در زمان بسته شدن خود بیاورید.

هزینه های بسته شدن

هزینه های بسته بندی خاصی که پرداخت می کنید به نوع وام، وضعیت، پیش پرداخت و میزان وام شما بستگی دارد. چند کارمزد متداول که ممکن است پرداخت کنید در زیر فهرست شده است.

هزینه های ارزیابی: ارزیابی یک تخمین حرفه ای شخص ثالث از ارزش خانه ای است که می خرید. وام دهندگان نیاز به ارزیابی دارند تا مطمئن شوند خانه ارزش مبلغی را که وام می دهند، دارد.

هزینه های وکالت:

 در ایران ، شما یک وکیل املاک را برای نهایی کردن انتقال عنوان خود استخدام می کنید. هزینه وکالت هزینه بررسی کارشناس حقوقی بر مدارک شما را پوشش می دهد.

بیمه عنوان: بیمه نامه از شما در برابر ادعاهای شخص ثالث در مورد عنوان جدید خانه شما محافظت می کند. شرکت های بیمه عنوان اطمینان حاصل می کنند که شخصی که خانه در تهران را به شما می فروشد، حقوق مالکیت را دارد. آنها همچنین به دنبال ورشکستگی، حق حبس و سایر عواملی هستند که ممکن است باعث از دست دادن خانه شما شوند. شما فقط یک بار در طول بسته شدن بیمه نامه را پرداخت می کنید و تا زمانی که مالک خانه هستید از محافظت برخوردار هستید.

خرید و فروش انواع خانه و آپارتمان توسط بنگاه های املاک

هزینه های درخواست: وام دهندگان برای رسیدگی به درخواست وام مسکن شما هزینه های درخواست را دریافت می کنند.

هزینه های مبدأ : وام دهندگان وام مسکن هزینه های مبدأ را برای پذیره نویسی وام شما دریافت می کنند.

بیمه وام مسکن خصوصی :

اگر خانه ای در تهران با کمتر از 20 درصد کاهش نسبت به وام مسکن  معمولی خریداری می کنید، وام دهنده وام مسکن شما از شما می خواهد که بیمه خصوصی وام مسکن (PMI) خریداری کنید. در صورت عدم پرداخت وام، PMI به محافظت از وام دهنده شما کمک می کند. هنگامی که به 22٪ سهام در خانه خود رسیدید، PMI شما به طور خودکار لغو می شود. می توانید حق بیمه PMI ماه اول خود را در زمان بسته شدن پرداخت کنید.

پول نقد برای بستن

وجه نقد برای بسته شدن شامل کل هزینه های بسته شدن منهای هر کارمزدی است که به مبلغ وام اضافه می شود. همچنین شامل پیش پرداخت شما می شود، و مبلغی را که ممکن است در زمان پذیرفته شدن پیشنهادتان انجام داده باشید، به اضافه اعتبارات فروشنده کم می کند. علاوه بر این، شامل هرگونه بازپرداخت برای اضافه پرداخت و اعتبارات دیگر می شود. در اینجا چیزی است که پول نقد معمولی را برای بسته شدن تشکیل می دهد:

پیش پرداخت:

 پیش پرداخت شما احتمالاً درصد زیادی از کل پول نقد شما را تشکیل می دهد. پیش پرداخت شما درصدی از قیمت خرید خانه شما است که از قبل به وام دهنده خود پرداخت می کنید. اگر نوع خاصی از وام تحت حمایت دولت (مانند وام VA یا وام USDA) دریافت می کنید، ممکن است نیازی به پیش پرداخت نداشته باشید.

تخمین ارزش املاک و مستغلات توسط کارشناسان بازار مسکن

اعتبار:

 اگر قبلاً برای پیش‌پرداخت خود نزد وام‌دهنده خود پول کم کرده‌اید یا هزینه‌های بسته شدن راقبلاً پرداخت کرده‌اید، برای بسته شدن، کسر پول نقد خود را مشاهده خواهید کرد. به یاد داشته باشید که سوابق دقیقی را نگه دارید تا بتوانید هر گونه اختلاف را با وام دهنده خود در میان بگذارید.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *