آیا باید در املاک در حال ساخت سرمایه گذاری کنید تا در سال 2022-2023 بازده بالایی داشته باشید؟

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که چند سال گذشته در ایران احساس ناامنی را در ذهن سرمایه گذاران ملکی القا کرده است. با این حال، این عدم تمایل کوتاه مدت بود و صنعت به دنبال بهبودی کامل است. با وجود این، این دوراهی وجود دارد که کدام نوع دارایی بهتر است؟ آماده انتقال یا در حال ساخت؟ از آنجایی که سال 2022 سال پرچمدار بهبود پایدار بخش مسکن خواهد بود، سرمایه گذاری در یک ملک در حال ساخت در بلندمدت بازدهی عالی را به همراه خواهد داشت. بیایید تحلیل کنیم چرا؟

سرمایه گذاری و کسب سود از طریق پیش خرید آپارتمان

هزینه ورودی پایین

در حالی که بخش املاک و مستغلات تلاش می کند روی پای خود بایستد، توسعه دهندگان املاک و مستغلات در حال ارائه پیشنهادات جذاب و بزرگ برای جذب خریداران خانه هستند.

از آنجایی که تکمیل پروژه های در حال ساخت در تهران زمان بر است، سرمایه گذار می تواند ملکی را تنها با 5 تا 10 درصد هزینه واقعی رزرو کند و مابقی را می توان به صورت مرحله ای یا طبق برنامه پرداخت معوق توسعه دهنده پرداخت کرد.

به این ترتیب، هزینه ورودی تنها کسری از مبلغی است که برای خرید یک واحد مسکونی آماده نقل و انتقال استفاده می‌شد. در سال 2022، توسعه دهندگان بیش از هر زمان دیگری مایل به دعوت از سرمایه گذاران هستند، بنابراین، سرمایه گذاران باید مالکیت املاک در حال ساخت را در نظر بگیرند.

نرخ بهره مقرون به صرفه

در حالی که اقتصاد ایران در حال بهبودی از دردهای یک بیماری همه گیر بی سابقه است، پرداخت اعتبار نیز سرعت خود را افزایش می دهد و نرخ بهره وام مسکن در کمترین میزان خود قرار دارد. در حالی که بانک های ملی شده وام مسکن در محدوده 6.50 تا 10 درصد ارائه می دهند، شرکت های مالی غیربانکی (NBFCs) وام مسکن را با 6.90 تا 12 درصد ارائه می دهند.

این امر فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران برای استفاده از مزایای نرخ بهره پایین و سرمایه گذاری در املاک در حال ساخت ایجاد می کند. همچنین می توان وام مسکن را با طرح پرداخت سازندگان همگام کرد تا با اتمام مراحل ساخت، اقساط آن آزاد شود.

خرید خانه و آپارتمان با وام و نرخ بهره مقرون به صرفه

پتانسیل بازده بالا

از آنجایی که اقتصاد از یک چالش بزرگ در حال بهبود است، از نظر مجله املاک اسپیس سرعت رشد در دهه آینده فوق العاده خواهد بود. بر اساس برآورد مودی، انتظار می رود اقتصاد هند در سال آینده 9.1 درصد رشد کند. این پیش بینی پتانسیل اقتصاد هند را نشان می دهد. اگر سرمایه گذاران املاک و مستغلات یک ملک در حال ساخت را در نظر بگیرند، نرخ بازده در یک بازه زمانی 7 تا 10 ساله عالی خواهد بود.

علاوه بر بخش مسکونی، سرمایه گذاری در املاک تجاری نیز در حال افزایش است. اگر کسب درآمد از اجاره تنها هدف سرمایه گذاری است، می توانید یک ملک تجاری در حال ساخت را نیز در نظر بگیرید.

پیشنهادات جذاب

به منظور جذب خریداران بالقوه، توسعه دهندگان املاک و مستغلات معتبر تخفیف های جذاب، اثاثیه رایگان، مبالغ رزرو کم، تخفیف تمبر، طرح های پرداخت معوق (اغلب مرتبط با ساخت و ساز)، تخفیف های گروهی، و تسهیلات رایگان باشگاه را برای مدت زمان مشخص ارائه می دهند.

 توسعه دهندگان این کار را برای جذب خریداران درتهران جدی انجام می دهند و آنها را تشویق می کنند که پروژه را از منظر سرمایه گذاری بلندمدت در نظر بگیرند. آن دسته از سرمایه گذارانی که می خواهند پس از چند سال درآمد اجاره ای به دست آورند، می توانند با سرمایه گذاری اولیه شروع کنند و پس از تکمیل، سرمایه گذاری ممکن است تبدیل به یک اسباب کاری شود.

توسعه ی شهرسازی با افزایش ساخت و ساز آپارتمان ها و افزایش تقاضای خرید خانه

در نهایت، سال 2022 فرصتی منحصر به فرد برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات در ایران فراهم می کند تا در یک ملک در حال ساخت سرمایه گذاری کنند زیرا هزینه سرمایه گذاری اولیه کم است و گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. با این حال، عواملی مانند مکان، شهرت توسعه دهنده، ثبت نام RERA و اتصال باید قبل از سرمایه گذاری در یک ملک در حال ساخت در نظر گرفته شود.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *